igreja do carmo

Continuand plimbarea mea (si a voastra, virtuala) prin Faro, ma opresc azi la biserica baroca numita Carmo (numele vine de la Muntele Carmel, din Palestina, de aici si denumirea ordinului religios al carmelitilor). Pe scurt, e construita in secolul al XVIII-lea si a suferit mai multe adaugiri si distrugeri de-a lungul vremii.

Pe dinauntru e decorata bogat, complicat si aurit (pe limba mea, asta inseamna „baroc”), dar ce mi-a atras mai mult atentia, a fost pictura de pe tavanul de lemn de deasupra altarului. Trompe-l’oeil in forma pura.

Nelipsitele vitralii, care ma fascineaza (cel din imagine, inramat ca un tablou superb…). Din pacate, nu am avut un unghi mai bun pentru poza, deoarece nu se putea calca in altar, era imprejmuit).

Surpriza a constituit-o insa Capela Oaselor, care nu stiam ca exista in biserica aceea. Intrasem in acel loc pur si simplu ca sa adulmec arome catolice🙂, nu neaparat sa fac poze sau sa vizitez. Cand am vazut insa ca si in Faro e o capela construita complet din oase (din care face parte si poza pe care v-am aratat-o in postarea anterioara, Memento mori), am avut o mare surpriza. Mai vazusem astfel de capela in Évora, si ma impresionase teribil. Asadar… sa o impartasesc si cu voi.

Luati-o cum vreti, mie insa mi se pare ca acest loc e facut tocmai ca sa ne aminteasca de fragilitatea noastra, de moartea care ne pandeste pe parcursul intregii vieti. Ce vedeti pe pereti nu sunt numai tigve, din loc in loc, ci oase lungi, stivuite frumos, astfel incat se vad numai capetele lor, decorative foc🙂. Nu poti sa nu inlemnesti cand intri acolo, nu poti sa nu taci si sa nu te simti mic si neispravit.

PS: Sper ca nu vi se pare ca devin morbida.🙂 Sunt doar putin obosita.

4 thoughts on “igreja do carmo

  1. Rodica spune:

    Sic transit gloria mundi!

  2. coreamor spune:

    exact. adica „asa trecut Gloria muntzii”🙂🙂

  3. Lady Io spune:

    Imi place ideea cu vitraliul inramat, il pune in valoare.

Lasă un răspuns

