filme si culori

Sunt filme a caror paleta de culori ma fascineaza si ma face sa ma simt ca acasa atunci cand le vad (sper ca intelegeti exact ce vreau sa spun).E imposibil sa nu te simti inspirat de asemenea placere. V-am mai povestit despre Almodovar si admiratia mea pentru filmele lui (ce culori vibrante are, imbracand personaje vibrante!), v-am mai povestit despre Frida si culorile acelea puternice, electrice, emanand atata caldura, despre In the mood for love, inegalabil, poate si despre Twin Peaks, cu atmosfera aceea pe care as recunoaste-o dintr-o mie, cu nuante ce amintesc de lemn, cu ceata si draperiile rosii.

Ieri mi-am amintit de Monsoon wedding, pe care nu ca l-as fi uitat, insa revine periodic, cu muzica si culorile lui, sa ma inveseleasca sau sa ma tulbure. Cineva m-a intrebat daca mi-am amintit de India pentru ca JL Peixoto e acolo si am raspuns ca nu. Pai nu: mi-as fi amintit oricum de film, o fac destul de des, caci e unul din preferatele mele.

Pentru cine nu l-a vazut inca – il recomand calduros: un film indian modern, frumos construit (ca o piesa de teatru, imi place mie sa cred), bine facut, cu imagini frumoase, cu umor, cu traditionala muzica, pe alocuri (insa nu, nu e in stilul Vandana sau O floare si doi gradinari), cu ironie. Si cu niste culori apetisante.

Am avut parte de batjocura „fina” cand am afirmat in fata anumitor persoane ca imi place muzica indiana, dar imi asum si acest „defect”. Am multa admiratie pentru cultura lor, am un prieten indian si imi doresc sa vizitez India. Am zis!🙂

Asadar, va dedic cu drag doua cantecele, amandoua de nunta traditionala indiana: primul ma face sa plang, caci cuvintele exprima atat de simplu un adevar atat de mare si de dureros pentru cine l-a trait, iar al doilea ma face sa dansez si sa-l ascult inca o data si-nca o data.

16 thoughts on “filme si culori

  1. Andreea spune:

    Atunci e absolut musai sa vezi filmul asta (daca nu l-ai vazut deja)😀 http://www.imdb.com/title/tt0465676/ (pentru culori adicatelea) si Shree 420 (de asemenea, daca nu l-ai vazut inca) http://www.imdb.com/title/tt0048613/ (pentru muzica)🙂

  2. Andreea spune:

    Hehe, ma simt onorata. Primul e o nebunie de culori si decoruri – restul e aproape lipsit de importanta.

  3. Daca asta iti doresti, iti doresc si eu sa ajungi in India. Insa sper ca nu ai un simt al mirosului foarte sensibil, pentru ca daca da, atunci iti va fi mai greu sa rezisti printre ei… in lumea lor… Eu am stat 7 ani printre ei, mai mult sau mai putin… Am prieteni…

    • coreamor spune:

      ai stat in India sau prin preajma? mda, curry pentru asta exista, sa acopere alte mirosuri🙂 vai, sa fie chiar asa de rau? lasa ca nici in Africa nu mirosea numai a flori… ma rog, in „sanul naturii” mirosea a flori, in oras insa… mde.

      • Prin preajma, dar am auzit ca in India e muuult mai rau. Le miroase pielea din cauza ca mananca foarte condimentat si uleiat, indiferent cat de mult s-ar spala (plus ca unii nu prea se spala). Iar femeile nu prea trec pe la cosmetica si nici de Braun n-au auzit, cred, daca-ntelegi ce vreau sa spun. Plus caldura si umiditatea din aer, la ei acolo (sigur, mai depinde si de zona si anotimp). Toate astea pot constitui o combinatie letala pt nas😀 Dar pt o excusrie exotica, merge😉

  4. r spune:

    si eu imi doresc sa vad India :)am fost sfatuita sa merg in nord….ca o curiozitate, doar barbatii lucreaza in India….deci ei curata si camerele de hotel printre altele….:D ….. daca le curata……de alte mirosuri ce sa zic? eu nu sunt sensibila…dar stiu ca e nevoie de multa ingaduinta🙂

    • Da, femeile stau la cratita in general. Un fost coleg de serviciu indian imi spunea la un moment dat ca si daca nu ar avea el ce sa manance, si tot nu si-ar lasa nevasta sa lucreze (ei vand un copil de care nevasta avea grija). Asta e cultura prin Orientul mijlociu si subcontinentul indian. In Orientul indepartat insa e exact invers, femeia il cam tine pe barbat…

      • coreamor spune:

        am vazut insa un film despre „Intouchables”, femeile acelea muncesc si traiesc in niste conditii greu de crezut ca pot exista.
        cred ca gresim putin analizand alte culturi dupa standardele noastre, de parca europa ar da masura restului lumii.
        v-ati gandit ca poate noi facem rau, trimitand mamele la munca si lasand copiii pe mana televizorului, a scolii si a jocurilor PC?🙂

  5. Margot spune:

    Mi-am permis sa iti daruiesc un premiu…il gasesti aici http://margotmagiamargelelor.blogspot.com/2010/03/sunshine-again.html.
    Apropo, foarte frumoasa muzica…
    Janina

  6. r spune:

    uh, aici m-ai atins….ca mama …si ca femeie…ca standarde….:D
    eu ma refeream la faptul ca …facand barbatii curatenie e cam inexistenta….si iar intru pe alt taram sensibil zicand asta….:D

  7. coreamor spune:

    hehe si la mine e sensibil taramul asta🙂

  8. mihaela patrascanu spune:

    vai…ma simt magulita..credeam k sunt singura care il adora pe Almodovar..e bestial!!!!India e si pt mine un vis intr-un sertar…lasand la o parte mirosurile as pleca imediat..au o cultura extraordinara!!!

  9. arakelian spune:

    ei, io am lucrat direct cu indieni. Si indience. Si nu mai vreau sa repet experienta😀 .
    Pe langa diferentele enuntate, as mentiona conceptul de caste, de superioritate/inferioritate, care trece peste faptul ca esti femeie sau mai in varsta – indianii superiori asteapta sa le deschizi tu usa.

    Cand mergi al ei, ai grija unde mananci, si ce, si ce apa bei. .. sa iti iei o doza in exces de medicamente.
    Cultura lor e impresonanta, are istorie in spate – dar nu cea de la oras, alterata de occidentalism si idfei Bollywood- ene- poate de aceea nordul e mai fascinant.

Lasă un răspuns

