mi-a placut…

… Avatar. Evitam sa-l vad, caci prea mult se vorbea de el. Asta e reactia mea naturala, sa ma impotrivesc curentului.

Acum cateva zile insa am decis ca e momentul: desi nu l-am vazut in trei dimensiuni, nici in mai multe, mi-a placut povestea si nu mi s-a parut o prostie, cum ma asteptam… De, ideile preconcepute nu dau niciodata fructele potrivite.

sursa foto

Criticul cel mai bun e somnul meu: daca adorm la mijloc, adio, inseamna ca n-am pierdut mare lucru pierzand finalul… Aseara insa am stat atenta pana la 2h30′, fara sa mai pot spera nici un minut ca Binele avea sa invinga Raul.

Dincolo de cliseul bataliei finale dintre rai si buni (si urasc sa vad filme cu batai si arme), mi-a placut SA VAD: padurea aceea era minunata, ca o poveste, omuletii albastri, muntii suspendati… erau toate minunate.

M-a surprins sa vad si niste simboluri din care cineva (o cunoscuta care prin asta „respira”) ar scoate o carte intreaga: copacul vietii, momentul renasterii intr-un nivel spiritual superior, copacul vocilor… Ce mi-a placut insa cel mai tare, ca idee, a fost reteaua energetica prin care erau legati copacii intre ei, dar nu numai: legatura umanoizilor cu natura, prin fire nevazute, posibilitatea de a pastra informatia ca intr-un computer (upload, download), ideea asta mare de creier imens, de neuroni nevazuti si de legaturi care se simt si functioneaza vizibil. N-am putut sa nu ma gandesc ca probabil chiar asa este, creierul asta mare de care ne batem joc si care ne inconjoara poate chiar este Dumnezeu, cumva, e energie suprema… Poate asa se explica fenomenele paranormale, poate explicatia e simpla: informatia exista in jurul nostru, intr-o forma care e accesibila numai anumitor persoane, „mutante” fara voia lor.

Probabil vi se par infantile reflectiile mele, fapt e ca inca nu am ajuns la nici o concluzie in privinta nici uneia din marile noastre intrebari. Filosofia nu ma preocupa, si privesc in mod simplist tot ce ma inconjoara.

Ce concluzie as putea trage? Probabil ca rasa umana are nevoie de mari schimbari ca sa supravietuiasca. Din punctul in care ne aflam acum, nu avem nici o sansa de a mai comunica iarasi cu Pamantul. Si asta ne e moartea lenta.

23 thoughts on “mi-a placut…

  1. Dragos Voicu spune:

    Si mie mi s-a parut dragut. Ai vazut ce cozi faine aveau si ce faceau cu ele? Si trecerile dintr-o lume intr-alta mi-au placut si tot ce-ai mai zis tu pe sus. E o povestuca nastrusnica, inteligenta, catifelata, cu mesaj.

    • coreamor spune:

      dragos, asa cozi minunate numai pe la chinezi am vazut, care se luptau si mergeau pe pereti!

      • Dragos Voicu spune:

        Da, filmului cu chinezi ii zicea „Biciul Fermecat” :)) aparut in aceasi perioada cu „Lovitura fulgeratoare”🙂. Vazut la Giurgiu, la cinema Bucuresti, la gradina. Tin minte si acum acea seara. Nu datorita filmului ci pentru ca a fost prima zi din istoria mea, in care m-a durut capul.🙂

      • coreamor spune:

        @dragos: of, ce magic suna „la gradina”! unde sunt gradinile astea? unde e teatrul de vara („la gradina”), la care am vazut Cineva, acolo sus, ma iubeste? sa nu mai vorbesc de concerte (Catalin Crisan🙂 )

      • Dragos Voicu spune:

        Aoleuuuuuuuuuuuuuu…..crad ca imbatranim Clarisoooooooooooo!!!! Acum cateva zile m-a trimis nevasta sa-i platesc o rata la master la litere. Era o coada la secretariat, ca la carne, pe vremuri. Bai nene, si cine crezi ca era cel mai mare magar de-acolo, cel mai batran adica, nimeni altul decat suspinatul….eram inconjurat numai de copii de anul 2. Ei miroseau a levantzica, io a tamaica…Las’ ca poate vine primavara aia de care ziceai🙂.

      • coreamor spune:

        @dragoseeee, ma tem ca tu miroseai a naftalina🙂
        lasa, nu e rau sa imbatranim, numai sa imbatranim asa, impreuna cu prietenii🙂 nu ma deranjeaza. atata vreme cat mai sunt in jurul meu oameni care stiu despre ce vorbesc cand evoc ceva din anii 80 sau 90, nu e problema…c’est la vie: toujours parshive!🙂

      • Adriana spune:

        Aaaa, ma altur si eu nostalgicilor anilor 80 – 90… Ce vremuri!!! Oricat de gri si grele erau, parca relatiile dintre oameni erau altfel, eram mai altruisti, uniti la greu… si parca aveam mai multe principii fata de generatiile din ziua de azi… Cat despre „gradina” si teatrele de vara… vai, ce frumos era! Ar fi o gramada de aminiri de evocat dar ma emotionez si cad in butoiul cu melancolie… Fratilor, asa e, imbatranim!!!
        Cat despre Avatar, l-am vazut si eu chiar sambata trecuta, in 3 D.🙂 Efectele sunt excelente, e o experienta deosebita insa am fost impresionata in primul rand de subiectul filmului, de samburele lui… pe care tu l-ai expus mai bine decat as face-o eu…
        Am o intrebare: Ai vazut filmul in engleza sau tradus in portugheza? Stiu ca portughezii subtitreaza filmele deci banuiesc ca l-ai vazut in limba originala. Italienii traduc filmele😦 asa ca l-am vazut in italiana… Te-am intrebat pt ca tu ai pomenit de „copacul vocilor” pe cand in italiana l-au tradus „copacul sufletelor”… Mda… Trebuie sa il revad in engleza!🙂

      • coreamor spune:

        mda, hai sa nu ne nostalgim…
        eu l-am vazut tradus in portugheza, parca…nici nu mai stiu😦 oricum, subtitrat, nu tradus ca in bulgaria sau spania🙂 sau italia??? nu stiam!😦 copacul vocilor si cel al sufletelor sunt doi copaci diferiti🙂 primul era cel central, in jurul caruia functiona satucul, celalalt era copacul prin care auzeai vocile strabunilor sau ma rog, al spiritelor (cel ca o salcie luminoasa). daca ma insel, sa ma corecteze cineva, ca nu am avut timp sa revad filmul!🙂

  2. r spune:

    🙂 cam asa am vazut si eu filmul….spre deosebire de Alex care l-a vazut ca o poveste tipic americana,ieftina si puerila, cu happy end dar realizat foarte bine 3d😀

  3. findbrazil spune:

    frumos filmul, cred ca e deja un clasic asa cum a fost primul star wars la vremea lui…interesant amanuntul ca planeta in jurul careia se roteste Pandora are un vartej roshu identic cu marea pata rosie(Great red spot) de pe Jupiter..n-ar fi stricat un pic de originalitate in acest detaliu

  4. findbrazil spune:

    se pare ca domnul Cameron este un fel de consilier pe la NASA, de unde si detaliul cu vartejul preluat probabil din fotografiile facute de Voyager prin 1979 lui Jupiter.. inca o data, filmul mi se pare excelent si mie

  5. r spune:

    as life….2 in 1🙂

  6. mihaela patrascanu spune:

    sa stii k si mie mi-a placut mult filmul si nici io nu l-am vazut in 3D k trebuia sa merg pana la cinema-ul din centru si am preferat sa il vad asa simplu doar era la cinema aici la o aruncatura de bat de blocul meu…io chiar am bocit(tre’ sa recunosc k sunt extrem de sensibila)mai ales cand au distrus copacul -casa…oricum nu credeam k e asa frumos,de aia si m-am dus,is curioasa k o matza…apropo da u unde l-ai vazut,nu cumva era”piratat”?ehehe…te-am prins…

  7. Adriana spune:

    Aaaa, ce memorie am!!! Dupa cum ziceam, imbatranesc! Da, ai perfecta dreptate, cam asa era, aproximativ. Acum mi-am amintit mai bine: copacul vocilor era tot unul fosfocerent dar rozaliu unde puteau asculta vocile strabunilor si care a fost apoi distrus imprena cu Copacul-Mama, iar cel al sufletelor era copacul acela alb, aflat mai departe de satucul lor, copacul sacru unde ei intrau in contact direct cu divinitatea Eywa si unde se refugiaza la sfarsit (unde Jake Sully este apoi „reinviat” in Avatarul sau)

  8. Adriana spune:

    Unde e comentariul meu??? Am mai pus unul dar nu-l vad deloc… a disparut…😦 Mi-am amintit cum era cu copacii si asta explicam acolo… Ufffff!!!!

    • coreamor spune:

      eu il vad, e aici! nici eu nu pricep cum functioneaza cateodata…

      • Adriana spune:

        Hihihi, acum il vad si eu… Nu inteleg de ce nu il vedeam.. Si acum ca il vad, rad de una singura, pt ca am scris „fosfocerent” in loc de „fosforecent”… Hihihihi!

      • Adriana spune:

        Acum il vad si eu… Nu inteleg de ce nu-l vedeam mai devreme… Mister! Acum ca il vad, rad de una singura pt ca am scris „fosfocerent”… Hihihihi!

      • Adriana spune:

        Ce se intampla aici? Mai devreme nu il vedeam, acum am pus un comentariu de 2 ori… M-oi fi imbatat eu! Pai, da, vine primavara si suntem euforici…🙂

  9. coreamor spune:

    adriana, lasa paharul de sampanie din mana!🙂

Lasă un răspuns

