leapsa despre carti

Inca o leapsa???? Gata, e ultima.🙂 (de câte ori am zis asta pana acum?). Am primit-o de la Belle de Jour si suna cam asa:

1. Când citiţi, pentru a marca locul unde aţi rămas cu lectura, folosiţi semne de carte sau îndoiţi paginile?

Nu as indoi paginile nici sa ma platesti, cand eram mai mica faceam chestia asta, acum insa respect prea mult cartile ca sa le maltratez.

2. Aţi primit în ultimul timp o carte drept cadou şi dacă „da” care a fost aceasta?

Chiar azi am primit o carte de la Maria (VV), care se numeste Obiecte de podoaba din margele si noduri celtice. Sper sa ma inspire.


3. Citiţi în baie?

Nu, nu-mi place ideea. Poate doar reviste, dar foarte rar.


4. V-aţi gândit vreodată să scrieţi o carte
şi dacă „da” care ar fi fost aceasta?

Nu, nu as scrie o carte. Deocamdata nu am nimic important de spus🙂


5. Ce credeţi despre colecţiile de carte de la noi?

Nu stiu ce sa zic. Sunt in format prea mic? Prea mare?🙂🙂


6. Care este cartea preferată?

Nu stiu. Sunt mai multe. Oricum, in ultimii trei ani, e Nici o privire, de care v-am tot vorbit🙂


7. Vă place să recitiţi unele cărţi şi care ar fi acestea?

Reciteam carti mai mult in urma cu ceva ani, cand aveam mai mult timp. Am citit Morometii de „n” ori, Enigma Otiliei la fel🙂 sa nu mai vorbim de Lupul de stepa…  Cred ca recitesc carti care au marcat o faza importanta pentru mine.


8. Ce părere aţi avea de o întâlnire cu autorii cărţilor pe care le apreciaţi şi ce le-aţi spune?

M-as bloca total, as spune aberatii, probabil🙂 In orice caz, mi-ar placea sa le multumesc ca exista si ca s-au apucat de scris.


9. Vă place să vorbiţi despre ceea ce citiţi şi cu cine?

Nu imi place neaparat sa vorbesc, de fapt nu imi place deloc. Ajunge cat am „comentat” la scoala fiecare rand citit.  Acum degust huzureala de a simti pur si simplu ceea ce citesc, fara sa trebuiasca sa formulez ganduri despre… De obicei incerc sa transmit imagini care m-au impresionat. Cui? Prietenilor.


10. Care sunt motivele care vă determină să alegeţi o carte pe care să o citiţi?

Depinde. Recomandarile anumitor persoane, intuitia🙂, coperta, un fragment pe care il citesc deschizand la intamplare…


11. Care credeţi că este o lectură „obligatorie”, o carte pe care cineva trebuie să o citească?

Cartile copilariei, povesti, legende… sunt fundamentale.


12. Care este locul preferat pentru lectură?

Patul, canapeaua…


13. Când citiţi ascultaţi muzică sau lecturaţi în linişte?

Prefer linistea.


14. Vi s-a întâmplat să citiţi cărţi în format electronic?

Am incercat, dar nu imi place deloc.

15. Citiţi numai cărţi cumpărate sau şi pe cele care sunt împrumutate?

Si una si alta. Nu sunt pretentioasa🙂


16. O carte este pentru mine… Cum aţi descrie o carte?

O oglinda minunata a lumii, a mea…

20 thoughts on “leapsa despre carti

  1. jocktherock spune:

    de ce nu citesti in baie???

  2. jocktherock spune:

    la fel de relaxat ma simt citind cartea si in metrou, unirea via pipera!

  3. strelnikov spune:

    morometii enigma otiliei si… steppenwolf?

    cum reusesti sa le pronunti in aceeasi fraza?🙂

  4. strelnikov spune:

    macar daca ziceai bietul ioanide & steppenwolf, mai era cumva. mergeau citite’n baie impreuna, i mean.

  5. coreamor spune:

    🙂 nu esti atent: nu cetesc in baie! tu citesti doua carti in acelasi timp in baie????
    nu am afirmat ca le-am citit sau recitit in aceeasi perioada a vietii mele, nici macar in aceeasi incapere nu le-am citit.
    eram totusi la liceu. unii citesc kant la liceu, eu citeam enigma otiliei si plangeam. asta e, ce sa fac.
    ps: si rahan am recitit!🙂

  6. strelnikov spune:

    rahan chiar merge de citit in baie!

    da si io caram un kant sau ceva in ghiozdan, la liceu, nu mai retin exact ce caram, dadea bine la gagici [sau asa credeam, cel putin].

    eu citesc o singura carte’n acelasi timp in baie da’ mereu adorm in cada cu ea & se duce naiba se uda complet tre s’o cumpar din nou😦

  7. strelnikov spune:

    [practic e aceeasi carte de cativa ani, din cauza asta]

  8. coreamor spune:

    eu caram sandvisuri in ghiozdan😦
    eu nici pe rahan nu l-as baga in baie. a suferit destul la viata lui, saracul: ce de lei si leoparzi a ucis, ce de serpi veninosi, ce de rani in lupte cu negrii (?), ce de lovituri in cap cu pietre (l-a atacat o gorila cu un pietroi), ce de…

  9. coreamor spune:

    am inteles, citesti doua pagini, o scapi in apa, la gunoi cu ea. alta noua, alte doua pagini de unde ai ramas data trecuta…apa iar! a doua zi iar, a treia zi iar, citeai in zadar… (uite, vezi ca imi amintesc si de Miorita? am dat un citat)

  10. strelnikov spune:

    deci mai, u ejti fata n’au cum sa cunosti lucrurile astea masculine, da’ erau 2 numere din rahan pe care nu le avea nimeni [doar se povestea despre ele, circulau mai multe versiuni, uneori contradictorii]: unu era cu rahan in valea paianjenului gigantic [!] si celalalt, cel mai misterios & inaccesibil, era cu cum pleaca rahan din tribu lui, cand era copil & toti ai lui mor…

    pe langa astea, mai circulau zvonuri despre un numar cu moartea lui rahan [!!] da’ ala care zicea c’ar fi vazut revista aia era un okelarist micutz care’o incasa de la toata lumea si il banuiam ca minte ca sa’si dea importanta.

    • coreamor spune:

      ei, draguta, ce daca aveam 5-6 ani si nu stiam franceza, tot imi mai amintesc cate ceva, imi explica fratele meu ce se intampla pe acolo si ma uitam la poze, da? nu inventezi cu paianjenul? ce oroare! mai bine ca nu am vazut numarul ala, ca m-ar fi traumatizat pe viata.
      n-are cum sa moara rahan, spune-i amicului cu ochelari sa-si vada de finantele lui ca nu il cred. acum inteleg de ce o incasa de la toata lumea.
      era pe strada noastra un baiat care avea Pif!!!!!!!! baiatul era un fel de vedeta pe strada.

  11. strelnikov spune:

    ps: acuma e banker, okelaristu ala, ‘ar a naiba.

  12. strelnikov spune:

    ciudat cum era la voi. la noi, dimpotriva, pif avea toata lumea, cu rahanurile era mai greu.

    din cate’mi amintesc la bursa scolii cursu era apx 2-3 pifuri per rahan, respectiv 2 rahane per masinuta de fier.

  13. strelnikov spune:

    mai, io aveam… 8 ani in 89, so figure. da cre ca or fi fost mai multe pifuri in buc, or smth.

    btw stii ca redactia pif era comunista, nu? in mai 68 au iesit in strada cu pancarte cu pif, etc. rahan era eroul rousseau’ist perfect, cum prindea vraci ii deconspira ca asupresc triburile – opiu pt mase🙂

Lasă un răspuns

