noaptea dintre ani

Am revenit, ca doar de un an nu scriu nimic aici! Un an e mult timp…

Nu m-am grabit sa va povestesc ce am facut de revelion pentru ca nu am facut nimic extraordinar, a fost o noapte calma (pentru ca asa am ales). Singurul meu obiectiv era sa vad focul de artificii (mai exact, sa FIE foc de artificii, caci vremea a fost asa de capricioasa, incat organizatorii revelionului de pe Plaja Pescarilor din Albufeira au avut dureri serioase de cap din cauza ploii, a valurilor mari, a vantului si a fluxului).

Al doilea „obiectiv” era sa vad artificiile dintr-un loc cu priveliste minunata, un bar despre care v-am mai povestit, numit Panoramic. Al treilea obiectiv se numea Sampanie🙂 si pot sa spun ca le-am atins pe toate trei🙂

Am fost deci, impreuna cu doi prieteni, la Panoramic (care e un bar anti-turistic, deci aflat departe de confuzia zecilor de mii de oameni care furnicau pe strazile orasului vechi, pe care il zaream de pe veranda barului). In pace si voiosie am asteptat miezul noptii, cand am iesit pe veranda. Pe plaja, jos, se desfasura concertul. Auzeam muzica, vedeam perfect scena si ecranul, marea furioasa si publicul numeros. In noaptea de Revelion, Albufeira a intrat in Guinness Book cu un record de nu-stiu-cate-pahare-de-sampanie inchinate in acelasi timp (vreo 50.000 de pahare au fost distribuite, nu stiu daca s-a distribuit si sampania, dar asta nu lipseste niciodata la acest eveniment). Mare realizare, ce sa zic🙂

Din nefericire, la miezul noptii, dupa ce am rasuflat usurata ca se terminase 2009 care mi-a stat in gat, atat la propriu cat si la figurat, am constatat ca uitasem acasa aparatul foto, asadar nu am facut poze decat cu telefonul, care e cam lenes la pozat pe intuneric. Asadar, rezultat nesatisfacator… Iar focul de artificii a fost departe de a fi spectaculos (cum a fost in anii trecuti), a fost… OK. Artificii de criza. Vedeam insa doua spectacole de artificii in acelasi timp, unul de pe Plaja Pescarilor, iar celalalt din Marina Albufeira, undeva mai la dreapta.

In fine… ne-am pupat, ne-am golit paharele, apoi sticla… Peste vreo ora-doua a inceput o ploaia, o ploaie rapida si rece, care se vedea ca o cortina in lumina reflectoarelor. Brr!

Mai spre dimineata au poposit in bar si prietenii nostri Claudia si Nelson, oameni care de obicei imi aduc noroc🙂.

Iesind pe strazi, la plecare, am constatat ca nu era aceeasi confuzie din anii trecuti, nici vorba de grupuri de tineri beti cantand… Lumea era calma si la locul ei. Ori am imbatranit eu si nu mai vad bine, ori criza a calmat oamenii🙂

Am terminat noaptea pe la 5.30, in restaurantul vecinului nostru, la o paine calda cu chouriço (un fel de carnat), care face bine la stomacul spalat cu alcool🙂 si o bere revigoranta, plus glumele serii…🙂

La multi ani! S-a mai dus unul…

7 thoughts on “noaptea dintre ani

  1. to-morrow spune:

    Lasa, ca pozele sunt reusite, artificiile in prim plan etc; paine calda? excelent!
    La multi ani!!!

  2. tetris spune:

    La multi ani! Un an cu sanatate si multa insipiratie creatoare!

  3. Dragos Voicu spune:

    Hey, La multi ani! Pai, a fost bine la voi! La noi a fost cam asa: eu, bebe si Mada acasa, in asteptarea socrilor. Parintii socrilor s-au imbolnavit brusc, asa ca a trebuit sa fie adusi urgent la Gr, sub supraveghere. Soacra-mea s-a imbolnavit si ea brusc. Asa ca au ramas acasa. N-ar fi fost mare tragedie:)), dar noi nu aveam bucate specifice, acestea urmand sa fie aduse de ei: piftii, salata boeuf, salata vinete, curcan la cuptor, muraturi, produse pork, vin bio:)), etc, etc.
    Prin urmare, pe la 18.00, cand am aflat ca nu se mai putea face nimic si toate magazinele erau inchise, am umblat prin congelator si am identificat una bucata muschi porc, pe care am uns-o rapid cu sare, piper, boia, rozmarin si busuioc, am stropit-o cu vin rosu si am varat-o in cuptorul incins.
    Luandu-ma cu o carte primita cadou de Craciun, mi-am adus aminte de ea cand bucataria a inceput sa fumege vartos.
    Asa ca, la 12 noaptea, dupa ce cu greu am reusit sa linistim bebelusul de troznetele petardelor, eu si Mada am inchinat un pahar de sampanie care se asternea binefacator pste zgura care mai ramasese din muschiul nostru de porc si pe care o molfaiam la ceas de an nou.
    Sperand sa nu ne mearga asa tot anul, va uram La Multi Ani!

    Dragos

  4. coreamor spune:

    haaa dragos, m-ai facut sa rad! ce ghinion! dar, pe de alta parte, ati avut parte de liniste (care se asternea si ea peste zgura muschiului de pork) caci stii cum e cand se intalnesc socrii cu ginerii si cu cumetrii: intepaturi, apropouri, critici🙂
    bine ca nu te-ai luat cu cartea lui peixoto cand ai uitat de fripturica, altfel m-as fi simtit teribil de vinovata! haha
    la multi ani!!!!!!!!

  5. Lady Io spune:

    Mi-ai facut pofta cu painea aia calda🙂

Lasă un răspuns

