bournville et comp.

Ziua de ieri a fost destul de lunga si bogata, iar azi se anunta alta la fel, asadar „emit” (cum spune VV) pe scurt.

Am fost la Cadbury’s, fabrica de ciocolata, dupa care am vizitat Bournville Village, format in jurul fabricii in secolul al XIX-lea, in care de remarcat sunt niste case foarte vechi salvate de la distrugere de insusi John Cadbury, care le-a adus de la 15 mile distanta, demontate, ca sa le monteze in toata frumusetea lor, in Bournville.

Ceva de genul Muzeul Satului, insa cu mai putine case. Am intrat intr-o astfel de casa, e impresionant. Mobila veche de 700 de ani, structura de lemn – fara cuie de metal, barnele fiind unite cu niste piroane de lemn numai, impartirea spatiului… Foarte interesant.

Seara am mancat cu prietenii nostri intr-un pub foarte vechi, la tara, acolo unde portiile sunt mari, felurile de mancare sunt vechi, traditionale, iar atmosfera extrem de pitoreasca. Din pacate, era un grup acolo care sarbatorea ceva, asadar nu am avut tupeul sa ma duc prin camere sa fac poze. Oricum, toate incaperile erau diferite…

Am mancat wild rabbit pie, pe care, de foame, am uitat sa-l trag in poza. Era o „Pie” intr-o farfurie adanca, nu prea mare, inecata in brown sauce. De multi ani nu mananc iepure vanat, a fost extraordinar! In jur erau o mie de legume si un cartof copt🙂. Pub-ul (care e si han) se numeste Dog Inn.🙂

Acum fug, caci avem de umblat. See youuuuu!

13 thoughts on “bournville et comp.

  1. r spune:

    acum am reusit si eu sa recuperez🙂
    si stau si ”balosesc” 😀 scuzati expresia…..
    si ma fericesc impreuna cu tine!!!
    minunat!!
    x

  2. Vaca Verde spune:

    ha, ce bine imi pare ca emiti si ca ne pui si poze… 🙂 bestiale casel!!! cu mancarea mmm, nu ma prinzi, tocmai tre sa ma apuc sa slabesc 2 kg, asa ca…

    hai, fugi, sa ai ce sa ne povestesti si sa ne arati. distractie max! pupiii!

  3. Adriana spune:

    Wow!!!! I am speechless!!!
    Superbe casutele!!! Multe din aceste poze si din povestirile tale se potrivesc imaginii pe care o aveam eu despre Anglia… Locuri si case vechi, pline de istorie… Pe unde iti mai umbla tie piciorusele!!! Bravo!!!
    Zile minunate in continuare! Te asteptam cu cat mai multe povesti!
    PS: Vad ca pana la urma ploaia a decis sa va dea ragaz sa va puteti plimba.😉 Mai bine!

  4. Lady Io spune:

    Cadburry!!!
    Ah, ce vise dulci, ciocolata cu caramel mentolat…

  5. coreamor spune:

    @r, scuzam expresia, te intelegem…🙂
    @tuturor: offfff maine ne intoarcem in portocalia! sniiif sniiiif!
    dar inca vreau sa va povestesc despre casa lui shakespeare, pe care am vizitat-o azi sic are se afla intr-un orasel incantator.
    dar in seara asta…nu voi avea probabil timp.
    dar poate maine seara?🙂

  6. rontziki spune:

    Pe mine m-ai topit de la prima poză cu Cadburry…şi cică să nu mai mănânc dulciuri seara…direct în bomboanele de cioco am să mă opresc!🙂
    Aşteptam impresii de la casa lui Shakespeare🙂

  7. to-morrow spune:

    Votez pentru Cadbury dar cu masura🙂
    Iar mancarea de tip traditional ce era?
    Iarta-mi dispozitia „gastronomica” dar se intelege ca locul numit Bournville arata superb, de aceea nu insist pe estetica de peisaj🙂

  8. coreamor spune:

    1. am omis sa va arat direct „ciocolãtzi”, ca sa nu va fac pofta, dar vad ca v-am facut oricum🙂
    2. cum, nu a observat nimeni ca scrisesem secolul IX in loc de XIX? ce greseala! si scrisesem SAVAGE in loc de WILD, influentata de limba franceza!!!!
    @to-morrow: gammon and eggs , minted lamb shank, steak and kidney pie, cottage pie, toad in the hole, cam asta…🙂

  9. defythewind spune:

    Ah, Cadbury pare sa merite osteneala. Ma bucur ca ai ajuns pe acolo si ca ne-ai povestit.😉

  10. Belle de Jour spune:

    MI-NU-NAT
    Merci de Engliterra🙂
    http://blogqed.blogspot.com/2009/12/encre-des-femmes.html
    pentru toi de asemenea🙂

  11. tetris spune:

    Cadbury??? Ce o fi aia? Ciocolata ? Uf

    Intra, te rog, aici:
    http://tetris-bdv.blogspot.com/2009/12/dedicatie.html

  12. Adriana spune:

    Ai vizitat casa lui Shakespeare??? Wow!!! Te invidiez! Abia astept sa ne povestesti. Oraselul incantator e cumva Stradford-upon-Avon?🙂
    Stiu ca azi sunteti in calatorie si, odata ajunsi acasa, vei avea multe de facut dar… astept cu maaaaaare nerabdare restul povestirilor si poze… cat mai multe poze.🙂
    In legatura cu greselile pe care tot tu le-ai scos in evidenta (sec. IX si „savage”)… dar cine crezi ca a bagat de seama cu toate minunatiile pe care ni le descrii aici nu numai prin cuvinte, ci si prin poze…
    Oricum, exista „savage” si in engleza (desigur un cuvant imprumutat din franceza, ca doar au fost normanzii peste ei la un moment dat, in sec. XI mai exact🙂 ) numai ca are o conotatie in plus fata de „wild”, insemnand „extremely violent, wild or frightening”… asa ca nu ai fost prea departe.😉
    Gata cu lectia de engleza.🙂 Astept news.
    Kisses and hugs

  13. coreamor spune:

    @tetris, multumirile mele mari!🙂
    @adriana, da, stradford era!🙂 acolo s-a nascut billy sheakespeare, intr-un patuc scurt si cu baldachin.
    tocmai faza cu savage e amuzanta, bietul iepure! iti dai seama? the savage rabbit, prietenii mei s-a tavalit de ras cand au auzit cum retinusem eu numele mancarii!!!!!!!!!

Lasă un răspuns

