de prin farfurie

Am ramas datoare cu o leapsa simpatica, pe care am primit-o de la Belle de Jour si, ulterior, de la Inelul lui Gyges: trebuie sa va spun si voua

1.Care e madlena din farfuria mea?
2.Care e cosmarul din farfuria mea?

Initial, „cosmarul” era „baubau”, cuvant care m-a cam confuzionat. Cosmar insa inteleg🙂 (scuze, Belle de Jour, tu m-ai pus sa evoc baubaul, insa am sa-i zic cosmar).

1. Pe post de „Madlena” a lui Proust sunt mai multe papici care imi evoca istorii din trecut, copilaria, perioade fericite… Nu sunt in stare sa vorbesc mult si frumos despre mancare, asa cum am facut-o doamnele care mi-au pasat aceasta leapsa, insa pot face un efort sa-mi amintesc pe scurt care sunt „madlenele” mele. Ei bine, probabil ca salata boeuf (nu am mai mancat niciodata asa de buna ca pe vremea cand eram copii, iar sarbatorile de iarna erau sarbatori, mult asteptate, cand familia era intreaga si eram fericiti fara sa ne dam seama). Ar mai fi poate cozonacul cu nuca si cacao, muraturile bune (sunt o viciata in otet, nu trece o zi in care sa nu manac ori muraturi la masa, ori salata bine stropita cu otet), zacusca de casa, iahnia, salata de vinete, zeama de varza…

Nu vorbesc aici despre felurile mele de mancare preferate, ci despre cele care imi evoca vremuri bune numai cand le miros sau le gust. Sa fie foarte clar! Daca as enumera papicile preferate, nu mi-ar ajunge tot blogul…

2. Cosmarul, deci… Mda, categorie foarte ferm delimitata: urasc leusteanul, coriandrul (cosmar de pe aici, iarba la care reactionez de la distanta), MacDonalds, al carui miros ma face sa-mi doresc sa vomit, KFC (am gustat o data si mi-a parut rau dupa aceea), chimenul (bleah!!!), dulciurile prea… dulci (sunt pe aici niste dulciuri tipice, cu crema de oua, care ma termina numai daca ma uit la ele), carnea cu grasime, carnurile cu miros greu (gen oaie), orezul de gaina cu sangele de la gaina (fel tipic din nordul Portugaliei uhhh)!!!!, calamarii cu mirosul lor cu tot. Mai urasc si sa decojesc crustacee, atunci cand imi vin in farfurie cu antene, picioruse, coji, ochisori… Nu as manca testicule, creier, sa nu mai vorbim de chestii exotice de la TV (de gen gandaci, serpi): pe astea nu le-am vazut live niciodata, gatite adica, si sper sa nici nu le vad. Cam atat, daca imi aduc bine aminte. Vedeti, nu sunt pretentioasa🙂

Acum stiti ce sa NU gatiti cand ma veti invita pe la voi!🙂

PS: a se scuza lipsa de legatura dintre poze si continutul textului, pur si simplu nu am poze nici cu iahnie, nici cu salata de vinete, nici cu… (Lia are😉 )

22 thoughts on “de prin farfurie

  1. Belle de Jour spune:

    oh
    multu pentru preluarea de leapsa🙂
    coriandrul??? hmm …:D vezi..de gustibus….pe aici frunze nu gasesti, numai bobite😦 io visez asa ceva..bravo la portugal ca poti sa ai cosmarul in cauza🙂
    multu inca o data🙂

  2. defythewind spune:

    Vaai, esti criminala. Prima poza cu bunatati ma termina.

    La a doua lista as adauga patrunjelul. Il consum numai in cantitati mici, de preferat in ciorbe. In rest, sa nu-l vad. Ma bucur ca nu-s singura ciudata care nu suporta cate o buruiana din asta aromata.

  3. coreamor spune:

    @belle, nu vrei sa vii sa iei toate frunzele de coriandru din tara asta??? ti le fac cadou cu drag. asa, proaspat, pute si mai tare!!!🙂 il suport insa in mancarea indiana, bine fiert si fara sa se exagereze.
    @defythe wind, in prima poza e pui la gratar facut dupa reteta „piri-piri”, cu sos picant adica, din ardei mici si iuti. e ceva asa de bun, incat nu am cuvinte! si e aproape imposibil de nimerit reteta acasa, au ei un secret al lor… de asta e mai bun cumparat decat ametit acasa pe gratarul personal.
    am si eu o problema cu patrunjelul, insa il tolerez daca e fiert. proaspat insa nu il suport! ah, hai sa facem un club impotriva ierburilor leustenico-patrunjinice!

  4. defythewind spune:

    De acord! Vom fi membri fondatori si vom promova fierberea patrunjelului si ornarea salatelor beouf cu masline verzi si gogosari in otet. Jos patrunjelul! Si sa nu indrazneasca cineva sa pretinda ca e bun doar pentru ca ar contine mult fier.

  5. rontziki spune:

    Nu ştiam că deja erai restantă la leapşa asta, dar noroc că am apucat să vad că ai prestat că era gata-gata s-o mai primeşti o data :))
    Ah, cozonacul, salata de vinete…le-am scăpat, deşi le ador🙂
    Iar mie chiar îmi plac verdeţurile…pătrunjel, mărar, leuştean…nu prea aş concepe mare parte din mâncăruri fără ele🙂

  6. coreamor spune:

    @defythewind, JOS PATRUNJELUL, JOS LEUSTEANUL! ai toata dreptatea. sus gogosarul! sus maslina! iar pentru fier, recomand capsunele!🙂
    @rontziki, mie din verdeturi imi place doar …culoarea verde!🙂 insa adevarul e ca o mancare fara ceva iarba acolo arata neterminata, cel putin in romania.
    pe tine nu te primim in club!!!!🙂

  7. defythewind spune:

    =)))) Ma doare stomacu de ras. De acord cu capsunele. Cred ca ar inlocui cu succes patrunjelul.

  8. Rodica spune:

    Farfuriile alea,casoletele(yamiiiii) m-au trimis acum la o portie cu icre de crap,niste pate de somon si de crab si o dusca de vin rosu sec!!!

  9. Rodica spune:

    continutul,normal…

  10. LiaLia spune:

    Măi, nene, cred că e cazul să ne potolim cu leapșa asta odată, că deja eu nu mai pot! Am prestat azi musaca numai pt că mi-era poftă, merg mâine la ai mei numai ca să cotrobăi în pivniță după dulcețuri, murături și zacuști! Nu mai pooot :)))

  11. LiaLia spune:

    P.S. Io eram Lia aia de care ziceai?😀 Și dacă da, ce aveam? :)))

  12. mimi spune:

    eu iubesc leusteanul, dar daca voi avea ocazia sa iti gatesc am sa tin minte🙂
    am mancat creier si test si mi-au placut destul de mult, de gatit nu am incercat.
    recunosc ca am mancat carne de crab dupa ce am scos-o chiar eu din clesti si mi s-a parut tare buna. nici de scoici nu m-as lipsi, traiasca calamarul, iar o friptura de miel bine facuta nu ma lasa rece.
    in rest sunt de acord cu tine, jos KFC-ul, jos carnea grasa si cremele f dulci.
    sus ciocolata insa🙂

    • coreamor spune:

      mimi, nu zic ca nu sunt bune crustaceele, insa nu pot sa ignor piciorusele si antenele, asta e… insa mananc, oricum…mai inchid un ochi, mai ma fac ca nu aud cum se sparg…
      sus ciocolata, asta clar!!! sunt fan!🙂 apropo, in weekend voi fi acasa la cadbury’s, o sa-mi cumpar un metru de ciocolata!

  13. defythewind spune:

    Oooh, Cadbury… Sa te gandesti la mine cand mergi acolo, eu n-am apucat sa mai ajung. Si nu uita de Thorntons, daa? :d

Lasă un răspuns

