expo lisabona

Iar va induc in eroare prin titlu. Nuuu, nu voi expune nicaieri bijuterii, nici hainele mele nici nimic altceva. Vreau numai sa va arat cateva lucruri de la Expo, mai exact Parcul Natiunilor, spatiul construit in Lisabona special pentru Expozitia Mondiala din 1998.  Si mai exact, evenimentul extraordinar pe care eu l-am ratat, caci am sosit aici abia in 99.

Tema expozitiei a fost acvatica: Oceanele: patrimoniul viitorului, sau ceva de genul asta, iar decorul a fost pe masura, acvatic si futurist in acelasi timp, asa cum ne-au obisnuit portughezii. De remarcat ca e plin de extreme in tara asta: ori iti cad cladirile in cap, cu rufele intinse la balcoane cu tot, ori ramai masca in fata celor mai avansate si indraznete cladiri.

P1010069

Expo insa e un spatiu complet modern si original. Pacat ca nu va pot povesti decat cum arata acum si in acest sens am pentru voi cateva imagini actuale. Va pot spune si ce ma incanta foarte tare la acest spatiu: nu a fost lasat in paragina dupa Expo, ci i s-a dat o alta functie, de fapt mai multe. Si asta e foarte bine (dupa ce am trecut pe langa Expo din Sevilla care parea un parc plin de fantasme, parasit, Expo Lisabona e un stup simpatic si placut, dar si „productiv” in acelasi timp.

P1010004

Ce e acolo? Pai multe lucruri, nu le cunosc chiar pe toate pentru ca e imens, insa am fost sa ma plimb cu partenerul meu exact acolo, caci imi era dor. Ce se poate vedea: Oceanariul, constructie in forma de nava fantastica, constructie care mie imi place foarte tare… Inauntru puteti vedea multe specii de vietati marine: o vizita foarte interesanta.

P1010010

P1010012

Exista o promenada de-a lungul raului Tejo, cu banci si umbra, foarte curata si linistita, exista spatii de divertisment atat pentru adulti cat si pentru copii, o multime de terase cu vedere la rau, un teatru (la care am fost in urma cu cativa ani ca sa asist la concertele Orchestrei Simfonice – teatrul e cubul din partea stanga a pozei de mai jos)…

P1010007

P1010014

Peste tot exista cate ceva care sa te surprinda sau care sa-ti trezeasca admiratia. Treci pe bulevarde cu nume maritime, pe jos sau cu bicicleta, si te minunezi de marimea spatiului si ai impresia ca esti intr-o lume aparte, care nu are legatura cu ce e in afara…

P1010013

P1010058

Ne-am plimbat cu telefericul pe deasupra „parcului”, de-a lungul raului, si va asigur ca privelistea e superba.

P1010028

P1010057

Ma incanta chiar si centrul comercial Vasco da Gama: e primul in care am calcat cand am venit in Portugalia si imediat am tras o mare sperietura: pe unul din coridoarele mall-ului, pe deasupra capului meu a trecut un scafandru aproape in marime naturala, care aluneca pe sub tavan, pe niste sine, de-a lungul coridorului. Imi place si structura metalica a constructiei, e ceva rece dar estetic.

P1010071

P1010070

Mda, probabil o sa spuneti ca si Mallul din Vitan tot asa arata : )

Ce sa va mai arat? Nu am facut poze in detaliu, am sarit foarte multe obiective, precum Pavilionul Atlantic, sala de spectacole imensa, Gara Oriente, superba poezie metalica infaptuita de spaniolul Santiago Calatrava , turnul Vasco da Gama, cu 145 m, in varful caruia functiona un restaurant cu vedere panoramica

P1010046

…Pavilionul Stiinta Vie, gradina tropicala, Pavilionul de Expozitii si Targuri… totul e activ, modern, plin de viata.

Ar mai fi multe de spus, insa m-am cam intins. Nu-mi ramane decat sa va poftesc sa dati o raita pe acolo, cand veti veni la Lisabona. Ajungeti la Expo cu metroul, statia Oriente, linia rosie.😉

12 thoughts on “expo lisabona

  1. eu am vazut locul acesta seara, acum cateva luni…era aprilie parca…multe lucruri se pierd in intuneric, insa nu si Parcul Natiunilor, care parca e si mai viu atunci cand se lasa seara…

    m-a fermecat pentru totdeauna…si nu-mi doresc decat sa ma intorc mai repede acolo🙂

    multumesc ca-mi arati inca o data care mi-e directia!😉

    • coreamor spune:

      🙂 intr-adevar, seara si in week-enduri e mult mai animat! si am sarit atatea lucruri interesante de acolo… nu am spus povestea expozitiei (nu o cunosc personal), nu am poze de la defilarile acelea cu masinarii fantastice puse in miscare de oameni, din timpul expozitiei (am prieteni care au participat la acele activitati). de exemplu, a existat un Pasaroi precum cel al lui Saramago, imens si animat, printre altele…

  2. eu am avut parte in seara aceea si de povestea expozitiei…spusa de cineva care a trait toate acele luni nebune si frumoase…si m-am simtit cumva acolo…de Pasaroi insa nu mi-a spus nimic!!🙂

  3. Adriana spune:

    Din pacate, si eu am ratat Expo Lisabona. Am ajuns pe acolo in 1998 dar abia in Octombrie…😦 Stiu ca am ratat un eveniment rar insa am avut placerea sa ma plimb de multe ori pe acolo. Este, intradevar, un spatiu impresionant. Acum am revenit un pic acolo datorita acestui post pentru care iti foarte multumesc.🙂
    @coreamor + @sonho de lisboa: Ia spuneti, fetelor, pe cand ne intalnim la o cafeluta si un pahar de vorba in Parque das Nações?😉

  4. @ Adriana

    mmm…sa fie 2010…si neaparat aprilie!🙂 daca nu aprilie, atunci iunie!
    s-a facut?😉

  5. Adriana spune:

    Mmmm… complicata treaba. Eu ma gandeam la luna mai datorita unei conferinte de traduceri care va avea loc chiar atunci. Dar… mai vorbim si punem noi tara la cale in vreun fel. Avem timp, nu?😉

  6. defythewind spune:

    Vreau si eu…la expozitie….la intalnirea din parc, nu ma incumet😛

  7. @ Adriana

    we have all the time in the world, cum spune dragul de louie🙂 eu voi fi acolo la sfarsitul lui aprilie (pentru ca pe 26 e musai sa fiu in oeiras!)…si poate reusesc sa prelungesc asa-zisa vacanta pana in mai :)) sau, cu putin noroc, voi fi deja acolo…acasa🙂 si te anuntam si pe tine, Clariso!🙂 sa-ti iei si scaunelul, ca e de stat la coada la povesti😉

  8. Belle de Jour spune:

    😉
    merita o plimbare mica🙂

Lasă un răspuns

