amália

Azi s-au implinit 10 ani de cand a murit Amália Rodrigues.  Se odihneste acum la Panteonul National, alaturi de eroi ai neamului portughez.

Exact acum 10 ani ma pregateam si eu sa vin in Portugalia (am venit pe 12 octombrie 1999). Am vazut la televiziunea romana imagini de la inmormantarea ei si m-am intristat. Nu aveam cum sa mai calc acelasi pamant cu ea. Era cea care ma facuse, cu vocea ei, sa ma indragostesc de tara asta asa, de departe si iremediabil.

Amália ramane insa vie (ce expresie plina de platitudine, insa cat de adevarat mi se pare sensul ei),  si e probabil cea mai adevarata „eticheta” a poporului portughez. Gresesc, este insusi sufletul lusitan, pus pe note muzicale. Acesta e motivul pentru care e inca divinizata de popor si va fi pentru foarte multa vreme.

Las si eu aici micul meu omagiu, ca o picatura intr-un ocean.

La reine est morte, vive la reine!

6 gânduri despre „amália

  1. Belle de Jour spune:

    ms de muzica. si fara cuvinte rumegujoase.
    da…e un simbol identitar.
    🙂
    zi foarte buna

  2. Vaca Verde spune:

    vai, daaa, amalia!…. cat o iubesc pe amalia! dar cine nu o iubeste?…
    multumesc mult! o mare bucurie mi-ai facut, dupa o zi aiurea…

  3. coreamor spune:

    🙂 e bucuria mea…

  4. Miss Zebra spune:

    Si mie imi este tare draga Amalia, macar odata pe saptamana o ascult. Cat de mult m-am bucurat ca in putinul timp pe care l-am avut la Lisabona, cand am fost acum cativa ani, am reusit sa vad muzeul ei(intamplarea m-a dus in fata lui, trebuie sa fie vreun semn…) si sa imi iau si un CD dublu.
    Multumesc mult!

  5. coreamor spune:

    ma crezi ca eu nu am fost inca? 🙂 desi am trecut pe langa el, ceva m-a impiedicat, o sfiala oarecare…

  6. Adriana spune:

    Si eu imi amintesc de anul in care a murit Amália… Tocmai ma intorsesem din Portugalia si suspinam deja de dor cand am aflat vestea stingerii vocii reprezentative a Portugaliei si a sufletului portughez… Am impietrit si mi s-a furnicat carnea pe mine: Amália nu mai era… Si pt mine ea a fost primul contact cu Portugalia… si acum ma emotionez cand o ascult. Vocea ei va dainui vesnic… Amália traieste prin muzica ei care a strabatut mari si tari…

Lasă un comentariu