pantofii albastri

Toată lumea îi ştia pantofii albaştri. Apăruseră de ne-unde în orăşelul lor alb, dintr-o coastă a mării.

P1010016

Îi recunoşteau de departe şi mersul niţel săltat, cu gambele unduite a mirare. Într-o zi, pantofii albaştri se iviră, indiscret, pe o terasă albită de soare, cu vederea spre orizontul ca un fir de aţă, adăpostind câteva suflete care-şi depănau cuvintele ca pe nişte gheme în faţa paharelor înecând aduceri aminte. Patru săptămâni, atâta timp trecuse de la apariţia misterioasei străine în orăşelul acela adormit, pe care numai sirena de la miezul zilei îl mai anima, ca un semnal că timpul trece iremediabil…

1335111034_23c7f3bfb4

Wet & dry, aşa scria cu litere complicate, aurii, pe geanta mare si citadină a femeii: pe limba ei păsărească, însemna umed şi uscat, ca apa mării şi pământul, atingere pe pielea transpirată şi gura uscată de sete, după o noapte de iubire.

Umed şi uscat, de parcă ar fi fost important să  pună laolaltă două extreme, de parcă ar fi încercat să se unească printr-un gest două stări complet opuse.

Deasupra pantofilor albaştri se desenau gleznele fine, aristocratice, gambele epilate parcă un artist, genunchii rotunzi şi fluturarea fustei de vară. Mersul ei feminin, de felină sătulă, atrăgea toate privirile: nici o femeie atât de atrăgătoare şi atât de singură nu păşise, niciodată, pe terasa aceea de pe faleză. Te-ai fi aşteptat ca o mie de bărbaţi galanţi să i se arunce la picioare, sau cel puţin să facă o plecăciune, cu un buchet de flori în mână şi un zâmbet cuceritor pe sub mustaţa à la Clark Gable.

Te-ai fi aşteptat la trubaduri care să cânte în jurul ei, la cavaleri medievali care să lupte pentru ea, la regi care să-şi dea regatul în schimbul unei priviri…

P1010013

Însă acolo, în orăşelul adormit, nimic din toate acestea nu era posibil. În cea mai perfectă solitudine, pantofii albaştri se îndreptară spre o masă şi se odihniră cuminţi sub ea. “Dry Martini”, şopti străina, fără să-l privească pe ospătar, apoi marea îi primi cu foşnete privirea clară şi visătoare…

Şi aşa trecură multe ore…

:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

Aceasta povestire e inspirata de concursul de pe blogul Dada Moda. Multumesc, Dada, pentru ca mi-ai pus condeiul la incercare 🙂

25 de gânduri despre „pantofii albastri

  1. honeybunny spune:

    Ce frumooooos.. Mi-ai facut dor de vacanta….

  2. Adriana spune:

    🙂 Frumoasa povestioara! Mi-ar placea sa-i cunosc urmarea… 😉 Ce se intampla in urmatoarele ore? 🙂 Stiu ca nu ai participat cu gandul la pemiu, ci din pura placere insa eu iti doresc sa castigi premiul. Il meriti! Pupi

  3. Adriana spune:

    Pai… si eu ce am zis? 😕 🙂

  4. Lady Io spune:

    Ti-am zis eu ca ai talent 🙂

  5. coreamor spune:

    dar nu-s pantofii mei! sunt ai domnisoarei-misterrrrrrr………

  6. honeybunny spune:

    haha.. autografe dai? 😀

  7. coreamor spune:

    mai vedem, nu promit 😉

  8. Dragos Voicu spune:

    Foarte frumos! Felicitari, mi-a placut! Si eu sunt curios ce s-a intamplat dupa multele ore scurse. Poate faci o continuare! Sau poate faci tu un concurs:).Daca faci si castig eu, vreau sa-mi trimiti premiu o sardina din aia grasuta de care ne povestesti ca mancati voi pe la sarbatorile alea colorate si portugalicesti:)

  9. coreamor spune:

    dragos, ideea cu concursul nu e rea, e chiar simpatica! dar nu fac, caci tu le castigi pe toate si asa n-ar mai exista suspans… poate sa fac un concurs de alergari sau de sarit coarda 🙂 ca la scris iei tot ce e premiu…
    ti-as trimite si sardina, dar ma tem ca slabeste pe drum. cu caldura asta…

  10. defythewind spune:

    Imi place povestea, e o gura de aer in multitudinea de texte inscrise in concurs. I think I see a winner. 😉

  11. coreamor spune:

    concursul a fost castigat pe merit de honey bunny, cu povestirea de pe blogul ei. ma bucur ca l-a castigat ea, ca tare isi dorea epilatorul acela 🙂
    insa m-a bucurat ocazia de a scrie niste randuri 🙂 si stiu ca si voua v-a placut.

Lasă un răspuns

