ziua lui camões

La multi ani, Portugalia!

Azi e ziua nationala, caci e ziua in care a murit poetul national 🙂

Luis Vaz de Camões il cheama pe acest domn care a trait in secolul al VI-lea si a scris cele mai frumoase sonete, plus o epopee memorabila a aventurilor maritime ale portughezilor (Os Lusíadas se numeste). E considerat cel mai mare poet de limba portugheza si unul dintre cei mai mari ai umanitatii.

30955

Nu a fost un poet „de casa”, ci a participat la expeditii militare si a fost un aventurier. Probabil cea mai larga sursa de inspiratie: viata aventuroasa…

Nu vreau sa va plictisesc cu Camões… Iata o melodie frumoasa, interpretata de cel mai talentat chitarist (de fado) Carlos Paredes.

Daca va doriti melodii portugheze frumoase si mai mult sau mai putin saltarete, vizitati-o pe Vaca Verde, care sarbatoreste si ea, draguta de ea, ziua Portugaliei 🙂

10 gânduri despre „ziua lui camões

  1. Diana spune:

    La Multi Multi Ani Portugalia!!!!!! si tie distractie placuta…ca de’ se cere sarbatorita 😛

  2. Vaca Verde spune:

    ei, da, asa mai merge! 🙂

  3. Adriana spune:

    Parabéns, Portugal!!!! 🙂 Eram sigura ca, intr-un fel sau altul, urma sa sarbatoresti ziua Portugaliei si aici, pe blog. 🙂 Asa ca, hop si eu sa-mi fac simtita prezenta si sa-i urez La Multi Ani Portugaliei si sa-l comemorez pe Camões… Beijinhos com saudades!!!

  4. Adriana spune:

    Am descoperit un articol interesant al fostului nostru profesor de literatura portugheza, Mihai Zamfir si, dat fiind faptul ca tema acestui articol este chiar ziua nationala a Portugaliei si modul in care este sarbatorita, m-am gandit ca link-ul la acest articol ar putea trezi interesul: http://www.romlit.ro/zi_nationala
    Lectura placuta! 🙂

  5. coreamor spune:

    iti multumesc, Adriana, chiar e interesant! azi ziua nationala se sarbatoreste in POrtimão, adica nu stiu autoritatile unde s-au dus, insa RTP1 de aici trasnmite. in plus, se desfasoara votarea pentru cele 7 minuni de origine portugheza, in lume. sunt vreo 27 de monumente candidate, imprastiate pe 6 continente. impresionant, nu?
    ps: dl Zamfir e aici, in Portugalia acum, a lansat un roman care a fost tradus in portugheza, la ICR. pentru mine nu e numai un fost profesor de literatura, ci scriitor care imi place (il citeam dinainte sa ne fie profesor) si fost ambasador (de treaba) care mi-a dat acoperis 🙂

  6. Lady Io spune:

    Ziua nationala a Portugaliei este legata de un poet? Imi place tot mai mult tara asta!

  7. coreamor spune:

    nu ca e extraordinar? si daca n-ar fi fost legata de un poet, ar fi fost legata de muzica, sunt sigura!

  8. Adriana spune:

    Da, asa este, Clari draga. Nici pentru mine dl Zamfir nu este doar fostul profesor de literatura, ci si un om de o cultura deosebita, critic literar si romancier, cu alte cuvinte, o personalitate a culturii romanesti contemporane. Si mie mi-a dat acoperis la ambasada Romaniei din Lisabona 🙂 si a fost o gazda tare de treaba. 🙂 Am descoperit ca acum este ambasador in Brazilia si tot in net am aflat si ca i-a fost tradus un roman in portugheza… 🙂 Imi pare rau ca nu pot fi prezenta la eveniment, mi-ar fi facut o deosebita placere si onoare sa-l felicit personal. Vei avea ocazia sa-l intalnesti?

  9. coreamor spune:

    nici eu nu am fost la Lisabona atunci. a fost pe 8 iunie. 😦 oricum, cred ca nu-si mai aminteste de mine 🙂 sunt 99% sigura.

  10. Adriana spune:

    Ba eu zic sa nu-i subestimam memoria… 🙂 Poate ca nu-si aminteste chiar de noi toti dupa nume dar cred ca, daca ne-ar vedea, si-ar aminti (mai ales ca, in afara cursurilor din facultate, ne-a mai vazut si prin Portugalia). 🙂

Lasă un răspuns

