de prin nord…

Mi-a facut placere sa bucur cativa oameni cu pozele mele din Lisabona, e ceva sa stii ca nu degeaba te-ai aplecat periculos pe fereastra masinii in mers, cu pletele fluturande si mainile tremurande. Imi pare rau ca atunci cand am stat in Lisabona nu aveam un aparat cine stie ce, nu era digital deci nu au abundat pozele din perioada aceea. Am multe poze de atunci, insa nu pozam (ca acum) toate detaliile care mi se par cu vino-ncoace, fiind usor dupa aceea sa le sterg sau sa ma joc cu ele.

Vreau acum sa va arat cateva imagini din nordul Portugaliei, o privire  superficiala, deocamdata. Am de scanat poze si acum nu am timp, insa pe viitor am de gand sa va arat si mai multe  imagini din frumosul si inverzitul nord al Portugaliei.

geres3

Ce m-a impresionat acolo la prima vedere a fost diferenta dintre partea si sud si ceea ce am vazut in timp ce inaintam catre nord. Daca sudul (pana la Lisabona, inclusiv, chiar si ceva mai sus) e alb, cu „tenta maura”, cu case dragalase albe cu flori colorate la porti, in nord culorile se schimba dramatic: zidurile, casele (cele tipice), bisericile, totul e din granit, sobru, apasat cumva.

biserica-nord

Noroc cu verdele ca de Irlanda (in nord clima e mai umeda si mai racoroasa decat in sud) care taie cumva efectul sobru al zidurilor. Care mie imi place oricum 🙂

geres4

Anumite peisaje imi aminteau de Romania, altele imi taiau rasuflarea prin „portughezitatea” lor. In zona Gerês, de exemplu, exista o multime de sate centenare, super-tipice, cu case exclusiv din piatra, cu anexe tot din piatra, in care se tineau cerealele (sunt ca niste casute cocotate pe picioroange, ca in poveste, se numesc „espigueiros”)

geres2

Acestea sunt sate istorice, in care traiesc inca oameni (istorici :)). Zilele petrecute acolo au fost de neuitat (desi era iarna si o umezeala rece absolut de neimaginat).

Am facut ce am facut si nu am prea vorbit de Minho, nordul extrem al tarii, zona cu cea mai buna mancare si cel mai bun vin (verde) , ci mai mult despre Gerês, zona muntoasa aflata mai la sud de Minho dar la nord de Lisabona.

serra-da-estrela1

Dar nu conteaza… e bine ca mi-am adus anumite amintiri la suprafata, de-acum le voi cerne cu mai multa atentie. Si vi le voi povesti…

geres1

13 gânduri despre „de prin nord…

  1. sonho_de_lisboa spune:

    superb…ultimele 3 fotografii sunt absolut superbe…iar comentariile extrem de folositoare…
    mi-ai incarcat sufletul si mai mult de portugalia…si m-ai convins ca trebuie sa ajung in nord 🙂
    iti multumesc inca o data!

    acum ma retrag…desi ceasul meu a ramas neschimbat, dupa ora voastra (probabil iti imaginezi de ce 🙂 ), simt totusi chemarea asternuturilor…sper sa visez in imaginile tale…

    noapte buna!

  2. Intr-adevar, foarte frumoase pozele! Dar de ce e verde vinul???
    Sonho_de_Lisboa: vad ca iti dau sfaturi folositoare 🙂 In plus, ma bucur ca vinul de rujincane va ajunge si in Portugalia, sa va ganditi si la mine cand beti, mai ales ca ultima oara cand am fost la „sursa” nu am putut bea, mai stii?

  3. http://www.sonhodelisboa.blogspot.com/ spune:

    mai stiu, mai stiu :-)) si sa stii ca m-am gandit la tine cand m-a lovit ideea acelui dezmat bahic, mult prea tarziu in noapte ca sa ni te alaturi 🙂 insa, cine stie…poate la anul ne aduci tu bunatatile de acasa 😉

  4. sonia spune:

    uau…ce frumos…nu-mi mai face poftaaa… 🙂 a 3-a poza chiar m-a facut sa ma simt mai bine…really!!!

  5. coreamor spune:

    @bucurestiudevis: vinul e verde pentru ca e facut dintr-un anume tip de struguri, inainte sa se coaca bine. vinul verde poate si alb sau rosu 🙂 ce contradictie!!!
    @sonia: de ce „mai bine”? ce-ai patit?

  6. sonia spune:

    aaa…nimic :)…dar aveam o stare,neinteresanta,simpla,nu ma gandeam la nimic si …imaginea de mai sus m-a facut sa zambesc…parca te indeamna sa evadezi din Bucurestiul asta lipsit de culoare…

  7. coreamor spune:

    rabdare…imediat vine si culoarea, odata cu primavara, pomii infloriti, iarba etc. putintica rabdare si totul va parea diferit.

  8. Da, mai dispar din gunoaie, acoperite din loc in loc de vegetatie…
    Problema este de fond, nu numai de forma.

  9. Mauru' spune:

    Daca nu-ti luai precautia de a spune unde au fost facute pozele, ma fois!, as fi zis ca te-ai reintors in Ro si haladuiesti prin Ardeal! 🙂

  10. coreamor spune:

    @bucurestiuldevis, inteleg ce vrei sa spui. deci e mai bine iarna. cel putin zapada acopera gunoaiele mai bine decat vegetatia 🙂
    @Mauru’ zis Cristi – ma fois! daca ai vedea mai de aproape vacile, ti-ai da seama ca nu sunt vaci ardelenesti (au coarne maaari si rasuciiiite, ceva de speriat). dar da, lacul zici ca e de-acasa. ce sa-i faci, multi copiaza Romania pana si la peisaj, mon cher! 🙂

  11. CristiC spune:

    Am scris „ma fois”?! Voiam sa zic „ma foi” pe care eu l-as traduce din franceza: ” sa mor io!” . Si zici ca au coarnele mari si rasucite? Esti sigura ca nu-s bivoli? 🙂

  12. coreamor spune:

    Cristi, nu stiu, ma fois! bivolii nu-s negri? si branza alba? chiar nu stiu 😦

  13. Belle de Jour spune:

    Oh da
    🙂
    in nord ar trebui mers judecand dupa pozele astea
    multumesc pentru link si pentru poze 🙂

Lasă un răspuns

