martisoare

E sezonul lor, incepe acum, peste cateva zile. Cum sa raman indiferenta la ele? Cand eram la scoala era o mare sarbatoare, pregateam cu zile inainte de 1 martie pungute si cutiute cu martisoare pentru toate colegele, toate profesoarele, toate femeile din jurul meu. Le puneam biletele cu nume, le ameteam pana cand sosea ziua cea mare si avea loc un schimb ridicol de cutiute si plicuri, dupa care ma intristam intotdeauna. Trecea asa de repede…

martisoare1

Ajunsa acasa, imi analizam „prada”, imi revedeam colectiile (caci colectionam de exemplu martisoare de lemn care reprezentau vase traditionale romanesti, miniaturi foarte simpatice care ma fascinau). Si asa trecea si 1 martie…

martisoare2

Ajunsa aici, am constatat ca doar noi si bulgarii apreciem martisoarele (de restul popoarelor nu stiu absolut nimic, dar de bulgari sunt sigura ca isi ofera unii altora si le si poarta). Asadar, din comoditate, am renuntat sa mai acord orice fel de atentie martisoarelor.

martisoare3

Anul acesta revin parca, incet incet, acasa. Prin comunicarea din e in ce mai bogata cu voi, prin ceea ce fac acum, scot de la naftalina lucruri pe care le uitasem, lucruri bune de acasa.

Faptul ca ceea ce fac vand aproape in exclusivitate in Romania spune multe, cred. Rezonez inca foarte bine cu „romanasii mei”, cum spunea o prietena din trecut, si asta ma bucura nespus.

martisoare4

21 de gânduri despre „martisoare

  1. Nu am stiut ca exista si in Bulgaria aceasta traditie.
    Cineva mi-a povestit ca acum vreo 20 de ani, aflandu-se de 1 martie in Italia, a primit de la un italian un cosulet cu cirese, pentru ca acesta auzise despre traditia de a oferi femeilor ceva rosu pe 1 martie 🙂

  2. honeybunny spune:

    cat de minunate sunt….n-am cuvinte 🙂

  3. loreley64 spune:

    sunt deosebite intradevar, ca toate creatiile tale!

  4. sonia spune:

    zici ca-s bomboane,…iti vine sa le mananci 🙂
    superbe!

  5. coreamor spune:

    va multumesc 🙂 am facut doar cateva, si cred ca au ajuns deja in bucuresti. ca aici nu-si aveau rostul 🙂 partea buna e ca se pot „refolosi” dupa luna Martie, se pot atarna de un lantisor sau un siretel si avem un medalion 🙂 (mai ales ca voi face si inele din aceeasi familie, in curand).

  6. feeria spune:

    Parca ar fi turtite dulci, colorate, in genul pe care le gaseam la balciul de alta data. :))
    Zilele trecute m-am surprins jucandu-ma de zor cu plastilina, si am facut si eu „niste chestii” dragutele (un fel de pandantive, etc.). Cred ca le voi transforma in martisoare. :)))

  7. coreamor spune:

    vezi? buna idee. e plastilina sau fimo? (fimo nu-mi place :()

  8. feeria spune:

    E plastilina, dar spune-mi ce inseamna fimo? Ca nu stiu.

  9. feeria spune:

    Hmm nu stiam de ea, dar suna tare bine!! Am sa caut, ca parca sa dau plastilina cu fixativ si apoi cu lac de unghii implica cam multe instrumente. :))))

  10. coreamor spune:

    vai!!! fixativ??? si merge??? vezi ca se vand pe la librarii, sunt niste patrate colorate, eu am vazut pe aici, mai mult ca sigur sunt si in romania (am vazut ca se lucreaza cu asa ceva). succes! 🙂

  11. feeria spune:

    Da, fixativ! 😀 Am cautat si eu acum pe web mai multe informatii. Mi se pare foarte scumpa pasta, cel putin din ce-am citit.
    Pana la urma am gasit un site cu de toate, si cu pasta si cu diferite ustensile. Pare cam complicata treaba; pacat ca mai e atat de putin pana la 1 martie! :))

  12. Adriana spune:

    Sunt superbe martisoarele tale cu uz multiplu!!! 🙂 Vai, m-a napadit nostalgia de vremurile in care daruiam si primeam martisoare!!! Intorcandu-ma la martisoarele tale, sunt frumoase, colorate, vesele, primavaratice, ca orice martisor care se respecta. 🙂 Te pup

  13. coreamor spune:

    ma bucur ca-ti plac, adriana, acolo la tine se poarta asa ceva? nu prea cred…
    te pup si eu

  14. […] plac la nebunie bijuteriile hand-made facute de Coryamor (iar acum martisoarele, care sunt apetisante si adorabile!), iar ideea de a transfora materiale, de a le combina, de a le […]

  15. Cristi spune:

    Pic si eu din luna cu o intrebare: cit timp iti ia realizarea unui martisor? Ca de frumoase, n-am ce zice, is faine 🙂

  16. Adriana spune:

    Nu, nici pe aici nu se poarta martisoare. 😦

  17. coreamor spune:

    @Cristi, mi-a luat vreo 3-4 zile, caci le-am facut in 4 etape: modelat lut, dupa uscat lut- dat fond, dupa asta decorat si dupa ce uscat decorat – pus sarma. bine ca iti plac 🙂 (e important ce crede primul meu client).

  18. Cristi spune:

    Ia uitati, fratii mei, n-a uitat cine i-a fost primul client!!! Sa stii ca nu vreau sa mai faci niciodata acel model de inel galben pentru ca voi scoate nu putini bani pe el in citiva ani cind marca COREAMOR se va impune 🙂
    Si mai sper ca certificatul de autenticitate sa-mi intre in posesie cu prima ocazie 🙂

    • coreamor spune:

      @cristi, imi esti asa de drag, incat promit sa nu mai fac nici un exemplar de Sun Ring, nici de pandantiv! iti urez sa te imbogatesti de pe urma lor candva 🙂 (gluma, gluma, dar ma face sa visez…)

Lasă un răspuns

