carnaval

Ori de cate ori e Carnaval nu pot sa nu ma gandesc la Venetia sau la Brazilia. E normal sa asociez astfel sarbatoarea diavolului, iar anul asta nu e o exceptie. Despre balurile de la Venetia am auzit si citit cateva lucruri, insa pentru mine sunt indepartate, nu-mi spun mai nimic. Nu am fost niciodata in Italia (desi mi-ar placea sa fac turism acolo) si nu m-a atras niciodata in mod special. Nu ca Portugalia.

brasil

(Pozele din Brazilia sunt de pe situl   www.fotos-hz4.com )

Mult mai indepartata in termeni geografici e Brazilia, insa ma simt mai familiarizata cu aceasta cultura (desi sunt sigura ca e doar o impresie falsa).

rio

Cititori ai blogului au atins subiectul cartii pe care am tradus-o si care e scrisa de un brazilian (Orasul Domnului, autor Paulo Lins, scoasa la Editura Polirom).

orasul-domnului-polirom

Mda, n-are nici o legatura cu bijuteriile, dar nici rusine nu e sa faci asa ceva, deci sustin sus si tare ca e o carte interesanta, iar filmul inspirat idn aceasta carte e extraordinar.

Mi-am amintit cumva de Orasul Zeilor cand am vazut Slumdog Millionare, despre care se vorbeste atata zilele astea: mahalaua, mizeria, copiii care se lupta sa supravietuiasca, violenta, cam astea ar fi punctele comune, cel putin la o analiza superficiala a celor doua filme. Cine n-a vazut nici unul din ele, a pierdut 🙂

cristo-redentor

In cartea de care va vorbesc, Carnavalul ocupa un loc bine definit: se vede acolo cat de serios se ocupa brazilienii de sarbatoarea aceasta, cum se pregatesc, cum concureaza, ce se intampla in culise, cum se simt in aceste zile. Pentru mine cel putin, e foarte interesant de stiut. E o lume diferita si indepartata…

4 gânduri despre „carnaval

  1. Am vazut filmul (Orasul Zeilor) de mai multe ori; imi pare bine sa aflu ca exista si cartea in romaneste. Este un film extraordinar, deci cartea merita citita, cu siguranta.

  2. coreamor spune:

    🙂 bine ai venit in clubul fanilor acestui film

  3. madalina spune:

    mi-am cumparat cartea, pare cam mare dar sunt sigura ca e buna, am rasfoit cateva pagini si am gasit niste scene foarte intense 🙂

Lasă un răspuns

