Irlanda (I)

In octombrie, anul trecut, am avut fericirea sa vizitez o tara la care visez demult si care nu m-a dezamagit absolut deloc: Irlanda. E greu de descris cum m-am simtit acolo, sau sa descriu peisajele. Am fost coplesita, am fost fericita.

peisaj-irlanda1

Desi eram in vacanta, gustul meu pentru limbi straine s-a simtit „gadilat” cand am inceput sa aud in jurul meu limba aceea aspra, care in curand va muri de tot probabil, numita Gaelic. Am trecut printr-o regiune in care se vorbea numai si numai limba asta, pana si tablitele indicatoare erau pline de mandrie nationala, aratandu-ne niste explicatii de neinteles.

Obsesia asta pentru limba lor straveche mi-a placut, sa fiu sincera. E ca si cum s-ar incerca sa se resuscite un animal foarte batran, ultimul din specia lui, insa care se tine, in ciuda anilor din spate, mandru si cu capul sus.

galway

Am haladuit prin numeroasele castele (bine conservate, pregatite pentru turisti, cu oameni simpatici – batranei care vindeau biletele, dupa care explicau cu pasiune istoria locului respectiv; unul dintre ei era profesorul de istorie din sat, insa vindea si bilete la castel).

castle

Din magazinul unuia dintre castele mi-am cumparat, super-incantata, un dictionar Irlandez-Englez, care evident nu m-a ajutat sa retin nici macar o expresie. Va pot insa initia pe voi:

OK = Ceart go leor

Te rog = le do thoil

Multumesc = Go raibh maith agat

Simplu, nu?

Inutil sa va mai spun ca de acolo am „importat”, fascinata, simboluri celtice pe care le intalneam peste tot. Puteti sa radeti, insa eu le consider aducatoare de noroc si foarte decorative.

celtic

3 gânduri despre „Irlanda (I)

  1. honeybunny spune:

    intotdeauna m-au fascinat limbile astea anglice/saxonice/galice… nu am aprofundat nici un studiu, dar de fiecare data cand dadeam peste vreun nume vechi de genul Ethelwulf, Ethelbert, Athelstan mi se parea ca sunt in limba elfilor, nu a unor oameni contemporani cu noi..

  2. to-morrow spune:

    Excelente pozele irlandeze! In ce regiune ai fost? Eu visez sa ajung candva in Irlanda…

  3. coreamor spune:

    salut! am fost in dublin, galway si imprejurimile, cork si ce-am reusit sa vedem pe drum, mici localitati, castele, drumuri de tara, coasta inapoi spre dublin, de la cork…
    am sa revin cu posturi despre Irlanda, care m-a marcat destul de mult.

Lasă un răspuns

