seminte cubaneze

Vin din Cuba, „regatul” lui Che Guevara. Seminţele acestea făceau parte dintr-un colier pe care mi l-a adus o prietenă portugheză când s-a întors, dezamăgită, din Cuba.

seeds-set

Într-o zi am stricat fără să vreau colierul, aţa s-a rupt şi m-am trezit cu zeci şi zeci de seminţe de tot felul, risipite pe jos. Noroc că nu eram afară, pe pământ, altfel cine ştie, ar fi crescut rapid plante (vrejuri de pepene şi de fasole), într-un minut cât altele într-un an, s-ar fi repezit grăbite spre cer, precum vrejul de fasole al lui Jack.

seeds-ring

Din fericire însă podeaua casei mele nu e de pământ, deci am putut să culeg seminţele şi să profit de culoarea lor frumoasă şi de textura atât de naturală, desprinsă parcă direct din pământ.

N-am avut răbdare să refac colierul, m-am simţit însă inspirată şi am făcut altceva cu seminţele, ca să nu se piardă definitiv.

Setul care a rezultat e unul din preferatele mele, are o încărcătură energetică şi sentimentală pe care numai lucrurile puternic legate de pământ le au, asta pe lângă toate semnificaţiile metaforice ale seminţelor.

seeds-pendant

Şi cum nu pot vorbi de Cuba fără să văd chipul lui Che Guevara în faţa ochilor (minţii), va prezint una din melodiile mele preferate, pe care o asociez în mod plăcut cu o perioadă foarte simpatică din viaţa mea, când locuiam cu prietena mea Claudia într-o casă în Lisabona. Atât am cântat şi dansat pe (închipuiţi-vă!) muzică revoluţionară, că se clătinau pereţii şi, evident, vecinii credeau că eram comuniste înflăcărate (adevărul însă e altul). Muzica însă e extraordinară şi te duce dincolo de tot de înseamnă idei politice sau prejudecăţi.

Lasă un răspuns

